مجله محصولات

قوطی برق کلید و پریز

4.4/5 - (8 امتیاز)

قیمت انواع قوطی برق

قیمت قوطی برق کلید و پریز با توجه به انواع مختلف آن در ابعاد و جنس های مختلف که در انتهای صفحه مشخص گردیده، تعیین می گردد. این نوع از محصولات برقی در دسته اتصالات انواع لوله برق خم سرد و گرم به حساب می آیند. بطور معمول در مرحله نازک کاری سازه و تاسیسات درون گچکاری استفاده می گردد.
لذا با توجه به اینکه در مرحله نازک کاری سازه در محیط کارگاهی فرسایش و عبور و مرور کاری زیادی را می باشیم. باید از قوطی کلید و پریز برق استفاده نمود تا در برابر فشار زیاد و ضربه های سنگین مقاومت بالایی داشته باشد. و از نظر کیفی با مواد درجه یک پلاستیکی، پی وی سی pvc و گالوانیزه تولید گردد.

قوطی برق کلید و پریز

نکته دیگر آنکه وظیفه ای که قوطی کلید و پریز عهده دار بوده، نگهداری و محافظت از مکانیزم انواع کلید و پریز و اتصال آن با انتهای سیم و کابل خروجی از لوله برق pvc نسوز می باشد. تعداد ورودی، جنس بدنه، کیفیت دنده کناری، ابعاد و تعبیه پیچ خور مناسب از نکات حائز اهمیت جهت انتخاب آن می باشد.
بطور معمول سایز و اندازه قوطی برق کلید و پریز در ابعاد 7*7 سانتیمتر با میزان عمق 5 سانتیمتر cm تولید می گردند. این ابعاد طبق دسترو العمل جهانی مشخص گردیده؛ و دارای اندازه استانداردی در تاسیسات ساختمانی نیز می باشند. تنها نوع کاربرد و نیاز به استفاده برقکار در انتخاب این نوع محصولات دخیل است.
قیمت قوطی برق
درعین حال نمونه های مختلفی از سری این نوع کالاهای برقی به مشتریان عرشه می گردد. این موارد که  دارای طیف گسترده ای از نظر ظاهر، جنس و رنگ بوده شامل مواردی همچون: مدل کناف (درایوال)، عمق دار یا عمیق، نسوز پی وی سی pvc، پلاستیکی موادنو و گرانول، فلزی از نوع گالوانیزه نیز می باشند.
در بسیاری از مواقع برقکاران نیاز به استفاده از فضای بیشتری جهت اتصال سیم و کابل به مکانیزم کلید و پریز دارند. از اینرو برای تحقق این مهم نیاز به عمق زیاد و فضای کافی محسوس است. قوطی کلید عمیق در مدل های معمولی، موادنو، کناف (درایوال)، نسوز، فلزی گالوانیزه و… این نیاز برقکاران را محقق می نماید

 

در یک نگاه وظیفه یک قوطی کلید و پریز برق با کیفیت خفظ و نگهداری از مکانیزم پریز و اتصال سیم و کابل ورودی به مکانیزم آن نیز می باشد. انتخاب مناسب این محصول بر آن شده تا ایمنی و کیفیت در سیستم تاسیساتی و سیمکشی به مراتب بالا رود. و خروجی مثبتی را دریافت نمائیم.
پیشنهاد ما این بوده که جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با انواع این محصولات، کاربرد و نوع نصب آن از تمامی نمونه ها با ما در این صفحه همراه باشید. همچنین بروز ترین و بهترین قیمت قوطی کلید و پریز برق در اوانع مختلف و برندهای روز با استاندارد را بصورت دست اول و عمده از ایران ادیسون استعلام بگیرید.

قیمت قوطی برق

قیمت قوطی برق با توجه به نوع شناخته، جنس بدنه، ابعاد و عمق آن متفاوت می باشد. بطور مثال رابط بین قوطی (رابط دار و بدون رابط)، نوع نسوز پی وی سی PVC و غیر نسوز، عمق و برند سازنده عواملی بوده که در تعیین قیمت و فروش آن دخیل می باشد. رابط این محصولات را معمولا بطور جداگانه خریداری می کنند.
طیف گسترده ای از این محصولات از قیمت و ارزش مختلفی برخور دارند. بطبع قوطی برق گالوانیزه به دلیل استفاده از مواد فلزی در تولید خود قیمت بالاتری در مقایسه با سایر نمونه های دیگر دارد. بعد از نمونه فلزی گالوانیزه، محصولاتی که از مواد پلیمری پی وی سی PVC تولید شده قیمت بالاتری را دارا بوده است.
بهترین قیمت قوطی کلید در انواع مختلف کلید و پریز را از کالای برق درخش میر (ایران ادیسون) واقع در خیابان لاله زار جنوبی استعلام بگیرید. فروش انواع لوله خم سرد و اتصالات نسوز آن بصورت عمده و دست اول با بهترین کیفیت و برندهای استاندارد موجود در بازار تاسیسات برق ایران.
قیمت قوطی کلید برق

رعایت ضوابط و شرایط کیفی

بطور کلی محصولاتی که در تاسیسات آن مناسب بوده، کیفیت و دوام آنها در بلند مدت نیز می باشد. متریال تولیدی و دانش تولید موجب افزایش در کیفیت قطعات مورد استفاده می گردد. بدین منظور برای افزایش ایمنی و رانئمان بالا در کیفیت شناخت این نوع کالاها امری حائز اهمیت برای کارفرما می باشد.
این شرایط در محصولاتی که زیر ساخت تاسیساتی برقی را فراهم کرده نیز صدق می کند. قوطی برق از این مورد مثتثنی نمی باشد. این نوع از قطعات باعث حفظ بخشی از ایمنی و پوشش مناسب مکانیزم ها می شوند. پس باید جنسش مقاوم باشد و در برابر فشار بالا مستحکم باشند.

قوطی کلید و پریز نسوز

یکی از بهترین نمونه از این محصولات قوطی نسوز می باشد. این نمونه کالای برقی از مواد پلیمری پی وی سی PVC تولید می شود. که خواص ضد حرارت و ضد حرق را دارا می باشد. این مهم بخاطر خطرات احتمالی همچون تولید حرارت و اتصالی ناشی از سیم و کابلهای متصل به مکانیزم بسیار مهم قلمداد می شود.
در عین حال قوطی برق عمق دار نیز به این موضوع کمک شایانی می کند. دلیل این امر ایجاد فضای کافی برای سیم و کابل ورودی از لوله برق نیز می باشد. زمانی که فضای سیم و کابل و محل اتصال به مکانیزم کلید و پریز کافی نباشد؛ موجب سائیدگی و احتمال هرگونه اتصالی شده است.
بنابر این دانستیم که فضای کافی و باز در قوطی کلید و پریز کمک بسزایی در حفظ ایمنی می نماید. در حالیکه فضای مناسب کمک به نصب هرچه بهتر و سرعت عمل برقکاران نیز می شود. محصولات و برندهای گوناگونی این نوع از قطعات برقی عمیق را به بازار عرضه کرده اند که در ادامه بیشتر به آنها اشاره خواهیم کرد.
موارد مختلف دیگری نیز در کیفیت نصب و حفظ و نگهداری کلید و پریز به قوطی برق دخیل هستند. یکی از این موارد شامل قرار گیری سوراخ هایی جهت نصب پیچی پریزها به این قاب ها می گردد. مهم باعث شده تا کلیدها و پریزها با استحکام بیشتری به قاب خود متصل شود. و اصول ایمنی را به مراتب رعایت نماید.

قوطی کلید استاندارد

شاید برای همه ما پیش آمده باشد تا به هنگام کشیدن دو شاخه از پریز برق، پریز و مکانیزم آن از داخل قوطی برق جدا گردد. این موضوع از نظر ایمین خطرات زیادی را داشته و باعث خطر برق گرفتکی مصرف کننده می شود. لذا در نمونه قوطی برق که دارای چهار پیچ بوده اتصال امن به پریزها ایجاد می شود.
نکته بعدی که موجب نگهداری هرچه بهتر پریزها در جای خود شده. دنده و ترمزهای داخلی درون قوطی کلید و پریز نیز می باشد. این ترمزها به حفظ و نگهداری گیره های فلزی مکانیزم پریزها در جای خود کمک شایانی می کند. هرچه ترمرها بخوب طراحی شود و دارای عمق بالایی باشد استحکام را بالاتر خواهد برد.
قوطی کلید و پریز هایی که از مواد پی وی سی PVC و پلاستیکی نو تولید می شوند. دنده و ترمزهای مستحکمی در مقایسه با نمونه های گرانولی را دارا می باشد. علت این امر آن بوده که موادنو بودن مواد اولیه در قالب تزریق بخوبی نشسته و ترمزها بصورت استاندارد و برجسته شکل می گیرند.

انواع قوطی کلید و پریز

قوطی برق کلید و پریز که به عنوان محصولی در فراهم ساختن زیر ساخت برقکشی در ساختمان بوده، دارای انواع مختلفی می باشد. از اینرو هرکدام از این موارد کاربرد مخصوص خود را دارا بوده که بصورت تفکیکی به نوع نصب و کاربرد آنها اشاره خواهیم کرد. جهت کسب اطلاع بیشتر در رابطه با این مورد با ما همراه باشید.
در دیوارهای کناف (کنافی) یا همان دیوار کاذب از محصولاتی که در این حیطه تعرییف شده استفاده می شود. برای نصب کلید و پریز بر روی دیوارهای کناف از قوطی برق کناف استفاده شده که برای این نوع دیوارهای کاذب طراحی شده است. این نوع محصول در سه رنگ زرد، قرمز و مشکی تولید می گردد.
قوطی کلید و پریز کناف در دو نوع پلاستیکی مواد نو و نسوز پی وی سی تولید می شود. نمونه نسوز پی وی سی به تازگی وارد بازار شده؛ و تحت عنوان محصولی جدید عرضه می گردد. این نمونه از نظر ایمنی موفق تر از نمونه پلاستیکی بوده که به علت استفاده از مواد پی وی سی PVC خصلت نسوز بودن را دارا می باشد.

قوطی برق فلزی و گالوانیزه

در سیم کشی مناطق صنعتی از محصولاتی مقاوم و مخصوص استفاده می گردد. از آنجا که در محیط صنعتی از لوله برق فلزی بطور روکار استفاده می شود. اتصالات این نوع لوله برق نیز نیز از جنس خود آن عرضه می گردد. قوطی برق گالوانیزه یک نمونه از این اتصالات فلزی بحساب می آید.
معروف ترین تولید کننده نمونه فلزی و گالوانیزه برند mk نیز می باشد. این برند به عنوان یک مدل و نشانی معتبر در این نوع اتصالات شناخته می شود.

اتصال قوطی برق به یکدیگر

قوطی پریز به روش های مختلف به یکدیگر متصل می گردند. ابتدا لازم بوده تا شرح دهیم این نوع از محصولات در دو دسته با رابط و بدون رابط تقسیم بندی می گردند. البته مدل کناف و درایوال از این دسته ها مثتثنی می باشد. رابط قطعه ای مجزا هست که برای اتصال در فواصل بیشتر بطور سری و پیوسته می باشد.
نمونه بی رابط جهت اتصال پیوست وسری برای کلید و پریزهای یک تکه می باشد. برخی از پریزها بصورت سه تایی و چهار تایی به هم متصل می باشند. قوطی پریز آن نیز بایستی به هم بچسبد، تا پریز را نگهداری نماید. رابط قطعه ای هست که بطور مجزا تهیه می شود، و قیمت آن بطور جداگانه محاسبه می شود.

کلام آخر

بهترین راه برای حفظ ایمنی در ساختمان سازی استفاده از کالای با کیفیت است. حتی قطعه کوچکی مانند قوطی برق، خود در ایمنی نقش بسزایی دارد. انتخاب مناسب و با کیفیت این کالای برق ما را در این هدف مهم همراهی می نماید. پس نباید کیفیت را فدای قیمت نمود.
محافظت هرچه بیشتر از مکانیزم کلید و پریز خود اصل اول نیز می باشد. اتصال امن و مستحکم میان لوله برق و قوطی برق بسیار حائز اهمیت است. دوام و پایداری در طی گذر زمان و مقاومت در برابر پوسیدگی و فرسایش نگاه آخر ما می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *